שילוט שירותים - צרכים לא מיוחדים

לשילוט יש חשיבות מרכזית בכל מבנה ציבורי, משרד או מוסד. שילוט מתוכנן היטב משקף מקצועיות ודאגה לצרכי המבקרים. בבניין ללא שילוט מתאים, המבקרים יתקשו למצוא את חדר השירותים, מה שיוביל לבלבול ותסכול.

שלטי שירותים אפקטיביים הם חלק מהמחויבות של מוסדות וארגונים לספק שירות לכלל המבקרים והעובדים במקום. 

שילוט יעיל לא רק משפר את חוויית המבקרים אלא גם משדר תחושה של איכות ודאגה לפרטים.

במאמר זה נרחיב על חשיבות שילוט לשירותים, ונסקור את הגורמים החשובים שיש לקחת בחשבון בעת תכנון וביצוע שלטים לשירותים.


בלי שלטים - שירותים לא נגישים

שירותים הם חלק חיוני בכל מקום ציבורי, עסקי או פרטי. הם צריכים להיות נקיים, נוחים וזמינים, וחשוב לא פחות - קלים למציאה. 

במקומות לא מוכרים, אנשים זקוקים לשילוט שיאפשר להם התמצאות במרחב ותחושת ביטחון. חוסר יכולת למצוא את חדר השירותים, עלול לגרום לחרדה ולתחושת ניכור. כאשר עולה דחיפות למצוא שירותים, שלט קטן יכול לעשות את ההבדל בין מצוקה ומבוכה לתחושת ביטחון.

שילוט לחדר שירותים, מאפשר לאנשים למצוא אותם בקלות, והתוצאה היא חוויה חיובית בכל שהות במקום. 

שלטים בחדר השירותים יכולים גם לעזור למשתמשים למצוא את המתקנים שהם צריכים, להיעזר בהוראות לשימוש בציוד, הוראות בטיחות או מידע אחר.


לא רק חץ

שילוט ברור לחדרי שירותים אינו רק עניין פרקטי, אלא מהווה הכרה בצורך של אנשים בתחושת שליטה והתמצאות, תוך יצירת סביבה מזמינה ונגישה. על השלטים לא רק לשפר את נוחות השימוש, אלא גם לשדר מסר של רגישות וכבוד כלפי ציבור המשתמשים. 

שלט לשירותים צריך להיות בהיר וקריא. עליו לכלול סימנים גרפיים מובנים ולהשתמש בצבעים ובאייקונים מוכרים לשם זיהוי מהיר. יש לקחת בחשבון גם את הצורך בנגישות עבור בעלי מוגבלויות שונות. 

עיצוב השילוט יכול לשקף את האסתטיקה והסגנון העיצובי של המקום, ולהפוך את השילוט לחלק בלתי נפרד מהחוויה הכוללת במקום. שילוט מעוצב ומסוגנן יכול להוסיף עניין ויופי לחדרי השירותים.

בנוסף, על השלטים להיות עמידים במים ובפני פגעי הזמן, כדי שלא יאבדו את יעילותם למשך זמן ארוך. 


סוגי שלטים - 

להלן מספר דוגמאות לסוגי השלטים השונים שיכולים לעזור למשתמשי השירותים להתמצא ולהרגיש יותר בטוחים:

  • שלט כיוון - שלט זה מראה את הכיוון אל חדרי השירותים.
  • שלט תיאור - שלט זה מתאר את המתקנים הזמינים בחדר שירותים. שלט המציין שיש במקום שירותי נכים, מתקן ייבוש ידיים, עמדת החתלה וכדומה.
  • שלט סימון - שלטים המסמנים את ייעוד החדר, כלומר שלט של שירותים לגברים, לנשים או לנכים.
  • שלטי הנחיות או תזכורות - כמו תזכורת לגבי נהלי ניקיון והיגיינה - על ידי חיזוק חזותי של החשיבות של שטיפת ידיים ותברואה, שלטי שירותים מקדמים הרגלים טובים באופן אקטיבי. כמו שלט לשמירה על ניקיון השירותים.
  • שלט בטיחות - שילוט יכול לעזור למשתמשים לזהות סכנות פוטנציאליות, כגון שטח חלק, מדרגות או ציוד מסורבל. שילוט טוב צריך גם לסייע למשתמשים למצוא את דרכם במהירות וביעילות במקרה חירום.


איך להנגיש שלטים

שלט שירותים הוא חלק בלתי נפרד מכל מקום ציבורי, והוא חיוני לנגישות השירותים לאנשים עם מוגבלויות. שילוט ברור ונגיש יאפשר לאנשים אלו למצוא את השירותים בקלות, להבין את המידע המוצג בשילוט, ולהגיע אליו בקלות.

להלן מספר המלצות לשיפור הנגישות של שלט שירותים:

  • שפה פשוטה שניתן להבין בקלות מאפשרת ליותר אנשים להבין. הימנעו ממושגים ומשפטים מורכבים.
  • סמלים ברורים וגדולים יכולים להיות מובנים גם בלי הכיתוב. סמלים בינלאומיים מוכרים, כגון דמויות של איש ואישה, יכולים לעזור לאנשים דוברי שפות שונות להבין את מטרת השילוט. 
  • צריך לקחת בחשבון את הנראות והבולטות של שלט לשירותים. להדפסה באותיות גדולות וברורות, ובצבעים ניגודיים, יש יתרון עבור בעלי לקויות ראייה. 
  • יש לשקול להוסיף תרגום לשפות אחרות, כמו אנגלית, רוסית או ערבית. בהתאם לאוכלוסיה הצפויה לבקר במקום. 
  • שילוט במקומות ציבוריים כולל לעיתים כיתוב ברייל וסימנים שמתאימים גם לאנשים עם מוגבלויות שונות.

על ידי יישום ההמלצות לעיל, ניתן להפוך את השילוט לנגיש יותר עבור אוכלוסיות שונות, כולל אנשים עם מוגבלויות, ולאפשר להם ליהנות מחוויה נוחה ובטוחה יותר. 


סיכום

שילוט שירותים מספק הכוונה ומסייע למבקרים למצוא שירותים בקלות, בעוד שתזכורות ויזואליות מחזקות את חשיבות הניקיון. 

הלפרין מציעה פתרונות דיגיטליים חדשניים, ליצירת שילוט איכותי ומקורי, בסטנדרט הגבוה ביותר, במטרה לשפר את החווייה הכוללת של המבקרים בחברה או במוסד שלכם. 

לייעוץ ולהזמנת שילוט לשירותים, פנו אלינו בטלפון: 1700-50-80-30

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם